Ostkusten!!

Publicerad 2015-11-27 01:54:00 i Allmänt,

Tjena! Nu nar jag anda har dator sa kan jag lika garna passa pa att beratta lite om vad jag har gjort! Tyvarr blir det inga mer bilder just nu, de hittar ni pa instragram Kaisamalmgren!

Sist jag skrev var jag i cairns! Da var jag fortfarande i lite chocktillstand av konstrasten mellan backpackerliv och mitt lyxliv hemma i min underbara lagenhet!
Har varit en sjuk omstallning att bo tva personer i en fin lagenhet, till att pa i ett rum med 8 andra manniskor tjejer och killar fran olika lander! Har varit as kul verkligen, traffat sa mycket folk och alla ar sa trevliga!

Om man gar pa gatorna har speciellt pa mindre stallen(Noosa) sa halsar alltid aussie folket pa en och i butikerna sa sager de alltid "Hi how are you doing? och avslutar med ha en underbar dag osv!

Anyway, efter Cairns drog vi till Magnetic Island och bodde i en bungalow (6 tjejer) Sa mysig! Men sjukt varmt! Dar gick vi pa minisafari och fick halla olika djur som ormar, krokodiler och koalor ;) Matade aven vilda sma kangrur! Jatte mysigt stalle och vi hade tur och kunde bada i havet dar ocksa. Finns ju kubmaneter som ar dodliga pa norra kusten men de hade gjort som ett stort nat man kunde bada innnafor :)

Vidare mot Airlie beach dar vi bodde pa X Base, sjukt jobbigt hostel man va tvungen att hyra alla koksgrejer! Ville man ha en stekpanna, japp hyra, samma med slev durkslag osv blev for jobbigt att laga mat sa at endast nudlar och tonfisk pa burk gronsaker osv.
Morgonen dar after drog vi ut med en segelbat runt Whitsundays oarna! Snorklade hela dagen och solade pa dack. Blev en mysig kvall med solnedgang och stjarnklar himmel! Dagen efter akte vi ut till whitsundays beach sa vackert!!
dagen efter gjorde jag ju mitt fallskarmshopp som jag skrev i forra inlagget!

Ingen ide att sloa sa dagen efter var vi ivag mot Rainbow beach! Hangde hela kvallen pa hostlet och spelade kort med vara nya vanner fran Austria! Dagen efter var det mote med vart nya gang infor frasier island!! massa regler och sakerhet sa jag va typ livradd infor resan haha! Mest radd for att stota pa en dodlig orm eller en aggrresiv dingo!

Frasier Island var det jobbigaste och roligaste jag har varit med om! Fick latt basta gruppen och mycket trevliga manniskor i var jeep! Regnade mestadels annars molnigt men de va kul! akte til olika sjoar och badade och festade pa kvallarna och sov i talt i en sovsack haha. Kommer inte gora om det aventyret igen hah men de va kul!

Skriver lite snabbt nu for ska hoppa pa bussen snart :) Stannade i Noosa i 7 natter! Vi hade grymt bra hostel, kunde ga barfota till koket osv for sa rent va det! Annars lite trakigt folk, de mesta jobbade dar och hangde bar amed varandra och det va sjukt langt till stranden, 30min promenad! hade man tur kunde man lana cykel annars kunde man aka gratis buss men de kom vi pa efter 4 dagar haha! Jatte fin nationalpark och strand, valdigrt mysigt stalle! Traffade Stefan fran Orebro de 3 sista dagarna sa det va roligt! annars hade jag inte stannat sa lange dar!

Brisbane, omg hamande pa ett sjukt bra hostel med aircon,  bra wifi, utsikt over stan fran poolen! Jatte trevligt folk pa hostlet osv ;) Hann med att shoppa lite och hanga vid lagoonen och mycket tid har spenderats pa peter pans resebyra! Massa snack om nya zeeland och nu har jag antligen bokat allt och flygbiljett till bangkok den 4/2 ;)