Första dagarna i aussie

Publicerad 2015-11-04 11:58:00 i Allmänt,

 
Hej! Sitter på gillians hostel på balkongen och sneakar wi-fi från fiket mittemot :)
har varit här nu i 3 dagar och har redan hunnit med massa kul! I söndags när vi kom hit så hängde vi på gillians nattklubb! Träffade på 2 killar som bor i Cairns och bjöd oss på massa drinkar :) träffade även på två svenska tjejer i måndags på klubben och idag flyttade det in en svensk kille i vårt hostel! Sen har vi träffat mycket folk på utflykterna och det är skit kul att öva på engelskan :) 
igår va vi i Cairns regnskog och bland vattenfall en hel dag. Vårman guide var störtskön och drev med allt och alla haha. Idag har vi varit på stora barriärrevet långt ut till havs och snorklat! Såg massa coola fiskar och två sköldpaddor :)
Imorgon kommer två svenska tjejer hit till gillians som jag har snackat med från Sverige så ska bli roligt! Blir säkert poolhäng och lagunhäng och en kväll på nattklubben :) 
 
resan till Cairns gick väldigt bra! Mellanlandade i heathrow och i Hongkong! Men på sista planet mot Cairns blev jag stoppad, mitt pass lös rött! Herregud har jag ansökt fel om mitt visum? Fick vänta allra sist i kön till boardingen och de ringde ambassaden i Australien, 
Tillslut fick jag kliva på planet, toknervös för att bli hemskickad! Min vanliga flygotur, Haha men de gick bra! Mötte även upp micaela i Hongkong :) på fredag lämnar vi Cairns och reser neråt mot magnetic Island! (Googla, superfint!)
sen vidare mot airley beach och vi har bokat segelbåtsutflykt en natt på whitesundays som ska vara superfint! Och efter det drar vi till Frasier Island som kommer bli sjukt kul! Vi skà köra jeepar på en en liten Sand-ö och campa där 2 nätter :)
 

Kommentarer

Postat av: Jocke

Publicerad 2015-11-08 23:26:37

Fasen va avis man blir!!! Skönt att komma iväg och det ser ut som att ni startar i högt tempo:) Withsunday ska bli kul att se bilder från, hört mycket bra om det!! Ha de gott nu så väntar vi på mer updates:) cheers mate

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela